Gry komputerowe i ich wpływ na Twoje dziecko
Dziecko do prawidłowego rozwoju potrzebuje zapewnienia mu odpowiednich warunków. Musi ono odczuwać miłość rodziców, a także ich zainteresowanie. Niestety, czasami zdarza się, że rodzice wolą dać dziecku telefon lub pozwolić mu siedzieć przed komputerem, czy telewizorem, byle tylko im nie przeszkadzało. W takich momentach dziecko najczęściej wybierze gry komputerowe lub mobilne. Chociaż tak naprawdę nie ma w nich nic złego, jeśli zachowamy pewien umiar, na dziecko mogą one mieć bardzo duży wpływ. Zastanówmy się więc jak gry komputerowe oddziałują na dziecko.
Wpływ gier na dziecko
Kilkuletnie dzieci często grają w takie gry na jakie pozwolą im rodzice. Niestety, może zdarzyć się, że w szkole czy też na podwórku usłyszy o innej grze i będzie chciało w nią zagrać. Może o niej usłyszeć od starszych kolegów, a gra wcale nie musi być odpowiednia dla dziecka w jego wieku. Najmłodsze dzieci często nie potrafią odróżnić świata rzeczywistego od gry, co może powodować poważne problemy. W wybranych sytuacjach może wywoływać strach lub niepokój, ale również negatywnie wpływać na zachowanie dziecka w szkole i w innych sytuacjach. Dlatego tak ważne jest kontrolowanie w jaki rodzaj gier grają nasze dzieci. Poza tym nie jest wskazane, aby spędzały one na grach zbyt dużo czasu. Pomocą może być wcześniejsze ustalenie limitu czasu i poinformowanie o nim dziecka, tak aby wiedziało czego się spodziewać.
Jak ograniczyć negatywny wpływ gier
Musimy zdawać sobie sprawę, że dziecko może siąść przed komputerem kiedy jesteśmy jeszcze w pracy. Poza tym, może zainstalować grę na telefonie. Rodzice czasami nie doceniają możliwości małych dzieci, a obecnie nawet kilkulatek bez problemu ściągnie na telefon wybraną grę i zacznie w nią grać. Dlatego też warto zainstalować na wspomnianych urządzeniach programy pomocne w kontroli rodzicielskiej. Spowodują one zablokowanie dostępu do wybranych części telefonu czy komputera, na przykład do gier. Poza tym, warto wcześniej porozmawiać z dzieckiem na temat wpływu gier, aby było ono świadome zagrożeń.