Jaki telefon firmowy wybrać
Wybór telefonu dla pracowników nie jest łatwym zadaniem. Ma on być funkcjonalny, a jednocześnie spełniać najważniejszą funkcję, jaką jest kontakt z klientami oraz współpracownikami. W związku z tym niejeden pracodawca dochodzi do wniosku, że wystarczy jeden z tańszych modeli, który będzie służył jedynie do komunikacji. Nie jest to do końca dobry wybór, gdyż warto, aby telefon służbowy, który zaoferujemy pracownikowi był wyposażony w przynajmniej kilka dodatkowych funkcji. Przyjrzyjmy się niektórym z nich.
Funkcje telefonu firmowego
Poza oczywistą funkcją jaką jest dzwonienie i odbieranie połączeń, telefon firmowy powinien spełniać również inne zadania. Jednym z nich jest chociażby możliwość komunikacji mailowej. W związku z tym telefon służbowy powinien obsługiwać pocztę elektroniczną, a abonament powinien być tak dostosowany, aby posiadał wystarczającą ilość danych mobilnych. Jest to szczególnie ważne w przypadku pracy w terenie, kiedy pracownik nie ma dostępu do sieci wifi. Poza tym, dość ważny jest kalendarz lub dostęp do kalendarza firmowego, w którym pracownik na bieżąco będzie mógł śledzić harmonogram spotkań oraz innych wydarzeń firmowych. Funkcje te z pewnością przyczynią się do lepszej organizacji pracy całej firmy.
Jaki telefon będzie najlepszy
Trzeba też pamiętać o tym, że pracownik oraz sprzęt jaki posiada, reprezentuje całą firmę. Musi on więc prezentować się dobrze. Dlatego też warto aby był to telefon elegancki, sprawdzonej marki, który będzie działał bez zarzutu i wyglądał odpowiednio. Oczywiście wiele zależy również od stanowiska pracownika – im ono wyższe tym lepszy sprzęt będzie wymagany. Dotyczy to zarówno telefonu firmowego, jak i laptopa oraz innych sprzętów, jeśli są one udostępniane pracownikowi. Pamiętanie o tych kilku czynnikach z pewnością pomoże każdemu pracodawcy wybrać odpowiedni telefon. Poza tym, przy większych zamówieniach niejednokrotnie może on liczyć na pewne zniżki.